Keresés a blogban

2010. március 5.

Saját IP kizárása - Block my IP - Analytics

Kroly kérdezte, hogyan lehet elérni, hogy a blog mögött működő statisztika a saját látogatásainkat ne számolja. Mi ugyanis sokszor látogatjuk a blogot, és ezek egyáltalán nem érdekelnek minket, a statisztikát viszont torzítják.
A válasz: attól függ, milyen webstatisztika működik a blog mögött. A legjobb szerintem a Google Analytics, igazán profi statisztikai elemzést lehet a segítségével készíteni. Üzleti vagy kereskedelmi honlapok mögé is megfelel. A legfontosabb, amit tudnunk kell, hogy állandó, vagy változó IP cím tartozik-e az Internet hozzáférésünkhöz. Az alább leírt módszert használom én is. Nekem viszonylag állandó az IP címem, hónapokig ugyanaz.

Tudd meg a saját IP címed, pl. itt: http://www.ip-adress.com/

Menj a Google fiókodba, majd az Analyticsbe.


A jobb alsó sarokban találod:






Ha megváltozik az IP címed, akkor ugyanide kell jönnöd, és a meglévő szűrőt a Szerkesztés paranccsal kiválasztanod, a kizárandó IP címet megváltoztatnod.
Ha tetszett és segített neked ez a poszt, kérlek lájkold ezt az oldalunkat is:
LÁJKOLOM
Köszönöm. Wise Lady

18 megjegyzés:

Kroly írta... [Válasz erre...]

Köszönöm a ségítséget!

lúdanyó írta... [Válasz erre...]

Ez nagyon hasznos, beállítom én is. Köszönöm!

lilakávé írta... [Válasz erre...]

Én is beállítottam, köszönöm!

Alexandra írta... [Válasz erre...]

Én itt tekergek a google-on, de nem találom az analytics-ot. Ott akadtam el, hogy menjek be a google fiókomba és azon belül az analiticsbe. Hogy megyek be a fiókomba? A gmail fiókomba kéne menni? Vagy az accountba? Vagy a webmesterbe?
Az én gmailjeim az outlookba jönnek, így a google-t valójában csak keresésre használom...

Alexandra írta... [Válasz erre...]

Azon az oldalon, ahol a Google Fiók van írva, nálam nincs analytics.

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

https://www.google.com/analytics/home/
Fel kell venni a blogot, kimásolni a kapott követőkódot, betenni a HTML kódodba. És várni kb. egy napot, onnantól működni fog az Analytics, és látni fogod a fiókodból.

Berta írta... [Válasz erre...]

Még régebben megpróbáltam beállítani az analitycs-ot, de nem sikerült, aztán annyiban hagytam. Mostmár tudom hogyan kellene csinálni, viszont a kötvetódomat nem mentettem el. Mit csinálhatnék?
köszi

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

Ha annak idején nem sikerült beállítanod az Analitycset, akkor teljesen újra kell kezdened, és a műveletsor közben ő majd az egyik lépésben kiadja a követőkódot.
Ha viszont felvetted akkor az oldalad akkor, de csak a követőkódot nem másoltad be, akkor így kell:
Analytics - Irányítópult - Célok (oldalt van) - Célok és csatornák (alul középen)
A profiloldalon felül találsz egy ilyet: Állapot ellenőrzése
Itt van a követőkód.

Berta írta... [Válasz erre...]

Beállítottem már anno, felvettem az oldalam. Az állapotnál egy sárga felkiálltójel van, hogy ismeretlen nyomkövetés. Olyat nem látok, hogy Állapot ellenőrzése.

siccike írta... [Válasz erre...]

Az új domain beállítása után merült fel bennem, hogy a GAnalytics nálam a vegagyerek.blogspot.com címre van beállítva. Most az új domainre át kell állítanom az Analyticset is? Új blogként vegyem fel a vegagyerek.hu-t, vagy van más módszer is?
Nagyon köszönöm!!!

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

Ha hagyod ahogy van, akkor megy szépen tovább. Ha átírod, akkor csak az új névtől fog működni, az eddigi statisztika elvész. Én hagytam az enyémet, ahogy volt.

lilakávé írta... [Válasz erre...]

Szia Wise Lady! azt vettem észre pár napja az analytics-ben, hogy gyanúsan megnőtt a forgalmam. Megnéztem a szűrőben az IP címemet és az utsó számjegyek nem stimmelnek. Lehet hogy megváltozik egy IP-cím? vagy én írtam bele akaratlanul?
(nyaraláskor vettem fel új szűrőt... s akkor talán?)

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

Az IP címedet a szolgáltató időnként megváltoztathatja. Van, akinek állandóan változó címe van. A kábeles netesek címe hosszú időn át állandó, s aztán egyszer csak megváltozhat.
Egyébként lehet, hogy a látogatóid száma nőtt.

lilakávé írta... [Válasz erre...]

Most átírtam a szűrőben.
A forgalmam nődögél-nődögél, de ennyire? gyanús volt s igazam is lett:)
Köszönöm szépen a választ, nem tudtam. Időnként megnézem majd ezentúl.

lilakávé írta... [Válasz erre...]

Most ez vicc, de ma megint más az IP cím... onnan tűnt fel, hogy az analytics mára mutat egy 21 perces látogatást blogger.com/referreal forrásból.. És ma tettem fel.

lilakávé írta... [Válasz erre...]

mármint posztot szerkesztgettem és tettem fel, ez lemaradt, bocsánat :)

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

@lilakávé
Ebben a posztban fent van egy IP cím lekérdező link. Használd mindennap, és akkor kiderül, hogy milyen gyakran változik.

lilakávé írta... [Válasz erre...]

Köszönöm Wise Lady, megfogadom a tanácsot!

Megjegyzés küldése

Text Widget

Magyar nyelvű Blogger helpblog

-