Keresés a blogban

2010. április 15.

Use Feedburner - A Feedburner használata

A feed a blog tartalmának továbbítódása azok felé, akiknek ezt lehetővé teszed. A feed az RSS (vagy Atom) nevezetű hírcsatornán tud továbbítódni.
Ha elhelyezed a blogod feed-címét valahol a blogban, akkor aki rákattint, ezen hírcsatornán keresztül feliratkozhat a te blogod tartalmára, amelyet minden frissüléskor meg fog kapni, és feed olvasóval (alapból van a böngészőben is) tud elolvasni. De a feed-címet kell akkor is megadnod, ha az oldaladat gyűjtőoldalakon akarod megjelentetni. Tartalomként a posztokat és a kommenteket tudod továbbítani.

Alapból a posztok Feed-címe a Bloggerben:
http://ateblogod.blogspot.com/feeds/posts/default
a kommenteké pedig:
http://ateblogod.blogspot.com/feeds/comments/default

Létezik azonban a feedek kezelésére profi eszköz is, amelyben nagyon sok mindent be is állíthatsz, ezáltal befolyásolhatod és optimalizálhatod a feedjeidet, továbbá statisztikát is kapsz róluk. A sok létező közül a FeedBurner-t ajánlom, ez becsatolódik a Google fiókodba is, így egy helyen lesznek a blogkezelő eszközök.

Írd be a böngészőbe: http://feedburner.com és jelentkezz be a Google azonosítóddal és jelszavaddal.


Írd be az üres ablakba a felvenni kívánt blog URL címét és Next.





Ezt a címet jegyezd meg, ez lesz a blogod feedcíme:


Jelöld be azokat, amelyeket szeretnéd, hogy legyenek.
1. mennyien klikkelnek az egyes posztokra
3. legyen feed statisztika
2. lehessen szűrni (azaz, csak bizonyos posztokat engedsz át a hírcsatornába, nem az összes posztot - pl. csak egy címkéhez tartozóakat)


Most az alap feedet átirányítjuk a FeedBurnerbe:

Irányítópult - Beállítások - Webhelyfeed


Mentsd el a változtatást. Most tanulmányozd a létrehozott feedet.


Amint látod, nálam több blog is fel van véve. De itt találod az újonnan létrehozottat is. Nézd meg az újat!


A felső füleken, illetve a bal oldalsávban, sok alkalmazást és beállítási lehetőséget is találsz.


Pl. egy ilyen lehetőség, hogy nem engeded a teljes posztot a hírcsatornába kimenni, hanem csak egy rövid ízelítőt. Ez azért lehet jó, mert így "kényszeríted" az olvasót, hogy ha a teljes cikket el akarja olvasni, kénytelen legyen ellátogani a blogodra. Így lehet elérni:

Felül: Edit Feed Details...
Optimize fül
Baloldalt legalul: SUMMARY BURNER
Activate gomb
Beírod, hány karakter jelenjen meg a feedben egy posztból, alatta pedig, hogy milyen szöveget írjon ki még: Pl. olvasd tovább a blogon!
Save gomb

A FeedBurner innentől a Saját fiókhoz van kapcsolva. Tehát innen bármikor elérheted.
Ha tetszett és segített neked ez a poszt, kérlek lájkold ezt az oldalunkat is:
LÁJKOLOM
Köszönöm. Wise Lady

9 megjegyzés:

Mirella írta... [Válasz erre...]

Köszönöm Kedves Wise Lady, lépésről, lépésre megcsináltam, ahogy írtad, úgyhogy már nekem is van ilyenem! :)

Noé írta... [Válasz erre...]

Köszönöm a leírást! Végigcsináltam sikerrel. Csak egy problémám van: Én a Google fiókomban nem látom a Feedburnert a 'Saját termékek" között. Miért van? Hogy tudom idevarázsolni?

Wise Lady írta... [Válasz erre...]

Akkor látod, ha ugyanazzal az emailcímmel és jelszóval regisztráltál a Feedburnerbe - vagyis a fiók adataival. Ha nem, akkor oda mindig külön be kell lépned.

Noé írta... [Válasz erre...]

Ugyanazzal regisztráltam éppen ezért hiányoltam, de másnapra megjelent! :) Köszi szépen!

Ami írta... [Válasz erre...]
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
bandras írta... [Válasz erre...]

én a podcast adásaimat tettem egy feedburner-be, a kérdésem a következő, hogy lehet megváltoztatni az XML kódban a nyelvet, mert angolra van állítva, nekem viszont feltétlenül magyar kéne, mert az iTunes-ba szeretném megjeleníteni a tartalmat…

Dia írta... [Válasz erre...]

Kedves Wise Lady!

mindent végig csináltam, de sajnos valami mégsem jó. Időnként érkezik email, aztán meg nem! Blogom címe: http://solisztgyurma.blogspot.com
Segítségedet kérem! Azt hiszemvalamit nagyon elbénáztam!!

Peter Fourí írta... [Válasz erre...]

Bár már elavult ez a bejegyzés, mert már nem minden úgy néz ki, ahogy, de azért összehoztam! Köszi!

Dorottya Kiss írta... [Válasz erre...]

Kedves White Angel!
Már majdnem teljesen kész blogomhoz lenne szükségem a feedburnerre, de sajnos nem óhajtja a dolgot. Értem én, hogy túl nagy, pedig minden más rendben van, csak arról nincs gőzöm se, hogy mégis mit kezdhetnék a dologgal. Tudnál esetleg segíteni benne?
Íme egy screenshot, hogy érthesd is, miről zagyválok:
https://www.dropbox.com/s/49w7ibfmja8zp4p/Screenshot%202015-03-07%2022.06.00.png?dl=0

Megjegyzés küldése

Text Widget

Magyar nyelvű Blogger helpblog

-